Instagrami võim

posted in: Instagram, Sotsiaalmeedia | 0

Instagrami võim

Miks Instagram ja kuidas kanalit oma ettevõtte kasuks tööle panna

Katre Kärner

Instagrami võim

Miks Instagram ja kuidas kanalit oma ettevõtte kasuks tööle panna

Katre Kärner

Instagramil on 2018 aasta seisuga maailmas üle miljardi kasutaja ja ligi 300 000 kasutajat Eestis. Ilma suurema kärata on Instagramist saanud Facebooki järel väga populaarne sotsiaalmeedia kanal, kus inimesed vabatahtlikult oma igapäeva toimetustest pildi ja videomaterjali jagavad,et teised saaksid seda infot kommenteerida ja “laikida”. Loomulikult on sellest kinni haaranud ka enamus turundajaid, kes kasutavad kanalit, et oma klientidele paremini jõuda ning müüginumbreid suurendada.

 

Samuti on aga ka väga palju neid, kes jätkuvalt arvavad, et sotsiaalmeedia on üks tilulilu ning õige ettevõtlus ning äri käib ikkagi muid kanaleid pidi. Jah, kindlasti on mõistlik kasutada mitmeid erinevaid kanaleid, et oma äri edendada, aga kindlasti ei tohiks sotsiaalmeediat alahinnata ning veelgi enam, kõrvale jätta.

 

Sellel korral räägime, miks just Instagram on ettevõtetele väga mõnusaks turunduskanaliks.

Miks Instagram?

 

Instagram on loodud telefoni ja tahvli äpiks, mis tähendab, et kui inimene Instagrami oma telefonis avab, siis on ta selle sisule keskendunud. Ta ei liigu erinevate akende vahel ja ette ei hüppa reklaami ruudukesed, vähemalt mitte veel. Kui Googlis jõutakse ideaalselt nende inimesteni, kes juba konkreetset toodet/teenust otsivad, siis Instagram annab võimaluse jõuda nende inimeste teadvusesse, kellel polnud aimugi, et midagi sellist turul olemas on!  

 

Instagram annab võimaluse luua oma ettevõtmistest just selline kuvand, nagu sa tahad. Lisaks annab see väga lihtsalt võimaluse näha ja kasutada oma klientide, töötajate ja koostööpartnerite arvamusi, pilte ja videoid, sest enda kiitmine on tore, aga kiitus klientidelt on kordades usaldusväärsem. Samuti on Instagram kanal, kus saab tasuta väga palju ära teha. Instagramis on võimalik lisada otsetee oma e-poodi ehk et inimene saab meeldiva foto ajendil suunduda kohe poodlema ja näiteks pildil olevad kõrvarõngad, telefoni või ajakirja endale näpule vajutusega koju tellida. Instagram on ka hea koht, kus oma konkurentide tegevusel silm peal hoida ja mis peamine, Instagarmi statistikat on väga lihtne koguda ja analüüsida.

Instagram kui brändingu kanal

 

Arutasime ühe kliendiga tarkvara ettevõttest, kas neil oleks mõistlik Instagrami konto luua, kuna atraktiivset pildimaterjali tarkvarast ju ei ole ja tegemist on B2B valdkonnaga. Kuna aga tegevuskavas oli suurelt välja toodud värbamiskampaaniate korraldamine, otsustasime, et Instagram on just sobiv kanal atraktiivse ettevõtte kuvandi edasi andmiseks ning ihaldatud töökoha staatuse saavutamiseks. Kanal sai loodud ja kaasasime ka töötajaid oma panust andma. Soovi korral lisasid inimesed töökohal tehtud piltidele #parimtöökoht #unistustetöökoht jms. Nüüdseks on ettevõttes Instagrami kasutatud üle 3 aasta ja see on kanalina ennast õigustanud. Eraldi on korraldatud praktika kampaaniaid ning kanalit on alati kasutatud ka värbamiskampaaniate osana.

 

Atraktiivsete piltide ja videotega saab tekitada inimestes huvi ettevõtte tegevuse vastu. Näiteks kajastades vahvaid ühisettevõtmisi, rääkida ettevõtte väärtustest läbi sponsorluse ja annetustegevuste, tutvustada töökeskkonda ning kollektiivi jms. Näiteks on TransferWise Instagramis võtnud ette oma rahvusvahelise tiimi tutvustamise ning lisaks ka välisriigis elavate inimeste lugude rääkimise.

 

Samuti saab läbi instagrami vahetute videote ja storyde edastada nõuandeid, kuidas oma tooteid kasutada/kanda, nagu seda teeb näiteks Kriss Soonik oma pesubrändiga ligi 17 000 jälgijale.

 

Instagrami lihtne otsingumootor soovitab inimestele automaatselt nende huvide põhjal uusi ja põnevaid kontosi, mida jälgida. Nii et kui sinu ettevõte tegeleb näiteks autotööstusega, on suur tõenäosus, et inimesed, kes on Instagramis mitmeid autode ja masinatega seotud kontosi jälgima hakanud, jõuavad varem või hiljem läbi soovituse ka sinu ettevõtteni.

Turundus-Double-Your-Time-Mobile

Atraktiivsete piltide ja videotega saab tekitada inimestes huvi ettevõtte tegevuse vastu. Näiteks kajastades vahvaid ühisettevõtmisi, rääkida ettevõtte väärtustest läbi sponsorluse ja annetustegevuste, tutvustada töökeskkonda ning kollektiivi jms. Näiteks on TransferWise Instagramis võtnud ette oma rahvusvahelise tiimi tutvustamise ning lisaks ka välisriigis elavate inimeste lugude rääkimise.

 

Samuti saab läbi instagrami vahetute videote ja storyde edastada nõuandeid, kuidas oma tooteid kasutada/kanda, nagu seda teeb näiteks Kriss Soonik oma pesubrändiga ligi 17 000 jälgijale.

 

Instagrami lihtne otsingumootor soovitab inimestele automaatselt nende huvide põhjal uusi ja põnevaid kontosi, mida jälgida. Nii et kui sinu ettevõte tegeleb näiteks autotööstusega, on suur tõenäosus, et inimesed, kes on Instagramis mitmeid autode ja masinatega seotud kontosi jälgima hakanud, jõuavad varem või hiljem läbi soovituse ka sinu ettevõtteni.

Atraktiivsete piltide ja videotega saab tekitada inimestes huvi ettevõtte tegevuse vastu. Näiteks kajastades vahvaid ühisettevõtmisi, rääkida ettevõtte väärtustest läbi sponsorluse ja annetustegevuste, tutvustada töökeskkonda ning kollektiivi jms. Näiteks on TransferWise Instagramis võtnud ette oma rahvusvahelise tiimi tutvustamise ning lisaks ka välisriigis elavate inimeste lugude rääkimise.

 

Samuti saab läbi instagrami vahetute videote ja storyde edastada nõuandeid, kuidas oma tooteid kasutada/kanda, nagu seda teeb näiteks Kriss Soonik oma pesubrändiga ligi 17 000 jälgijale.

 

Instagrami lihtne otsingumootor soovitab inimestele automaatselt nende huvide põhjal uusi ja põnevaid kontosi, mida jälgida. Nii et kui sinu ettevõte tegeleb näiteks autotööstusega, on suur tõenäosus, et inimesed, kes on Instagramis mitmeid autode ja masinatega seotud kontosi jälgima hakanud, jõuavad varem või hiljem läbi soovituse ka sinu ettevõtteni.

Soovitused sekundiga

 

Söön uues kohvikus ja teen pilti eriti ahvatlevast koogiriiulist ning postitan selle Instagrami. 10 minuti jooksul on kolm inimest uurinud, kus kohvikus olen, sest üks pilt ütleb ju rohkem kui tuhat sõna! Samas kui panen ülesse sama pildi ning lisan pildile teksti: “Kõige ebameeldivam teenindus, mida kogenud olen!”, omandab sõna tugevama jõu kui pilt. Mõlemal juhul on kogu minu sõprusringkond informeeritud. Kui sellel ettevõttel on Instagram olemas, saab ta koheselt reageerida, kui ei, hakkab info elama oma elu.

 

Keskendume siiski positiivsele. Kui kliendid, töötajad või koostööpartnerid jagavad Instagramis oma positiivseid kogemusi seoses sinu ettevõttega, siis annab see sulle võimaluse sama postitust jagada ka oma teiste jälgijatega ehk kiitus jõuab lisaks postitaja jälgijaskonnale veel ka sinu ettevõtte jälgijateni ja mis peamine, kui kliendi positiivse tagasisidena.  

 

Veel üks viis on oma toote/teenuse soovitajatena kasutada tuntud inimesi. Eesti staaridel on tänaseks kümneid tuhandeid jälgijaid ning ettevõtted teevad koostööd nende staaridega, keda hea meelega nähakse oma tettevõtet promomas. Kui Tanja Mihhailova kiidab jääteed, siis jõuab see info sekundiga 47 000 inimeseni või kui Tanel Padar rüüpab alkoholivaba õlu, siis on loodetavasti koheselt 42 000 inimest inspireeritud. Ühesõnaga leidke enda ettevõtte jaoks sobiv inimene ning asuge koostööd tegema.

Kampaaniad

 

Kes meist ei tahaks välja mõelda midagi sellist, mis iga inimese ajju salvestub ning mida kõik hea meelega kasutama hakkaksid. Üheks selliseks mõtte kohaks on ka Instagrami hastagid (#). Need annavad võimaluse kategoriseerida kõik ühe # pildid ühte kohta. Näiteks võib väga hea näitena tuua #hakkamesättima, mida kasutades ilmuvad kõikide inimeste pildid, kes on kasutanud  #hakkamesättima, ühes grupis.

 

Instagrami kampaaniates kutsutakse tihti inimesi ülesse jäädvustama, jagama või kommenteerima vastavat toodet, teenust või tegevust ning kampaanias osalemiseks lisama postituse juurde ette antud #, milleks on tavaliselt ettevõtte nimi ja kampaania nimi. See annab hea võimaluse ühe vajutusega vastaval # näha kõikide kampaanias osalenute pilte ning samuti saab nii koguda arvestusliku pildi ja video materjali oma klientide tagasisidest. Näiteks tegi Sportland kooli alguse puhul ranitsa ja ketsi kampaania, milles 3 päevaga osales 3750 inimest. Selliseid kampaaniaid saab Instagramis korraldada ilma reklaami rahata ja õigesti käitudes on tulemused väga head! Lisaks võib veel heade näidetena välja tuua SEB ja Swedpanga, kes ka õige sihtgrupini jõudmiseks läbimõeldud värbamiskampaaniaid ja alustavatele ettevõtetele ning noortele suunatud üleskutseid teevad.  

Kokkuvõttes võib öelda

 

Instagram on kliendi seisukohalt kõige meeldivam kanal, sest seal ei ole (veel) väga palju tasulist reklaami ning inimestel on võimalik väga lihtsalt valida, millist infot nad oma Instagramis näha soovivad. Ettevõtja seisukohalt on Instagram samuti väga meeldiv kanal, sest kui klientidele meeldib seal olla, siis tuleb neile vaid silma ja meelde jääda ning praegu on see veel üsna lihtsalt ja kiiresti võimalik!

 

Head Instagramimist!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga